Tuesday, November 6, 2012

30 saat pun dah cukup menyeksakan

Assalamualaikum wbt.. ape kabar?sihat? dah makan? dah dah klise sangat soalan ni..

korang semua selalu tak bila gosok gigi, gusi berdarah? mesti penah kan..

aku penah jugak. tapi ada satu kali tu, setiap kali aku gosok gigi, mesti berdarah. makin hari makin menjadi. berlarutan sehingga beberapa hari. 

aku suka berus gigi yang medium. keras sikit daripada yang soft. kalau guna berus gigi soft rasa macam tak gosok gigi lak. aku ingat mungkin berus gigi keras sangat kot. so aku tukar soft. pun sama jugak. gusi berdarah.

maka, aku pun google la ape sebenarnya masalah gusi aku ni. 



yang pertama aku jumpa, mungkin masalah plag. plag juga akan menyebabkan masalah gusi dan juga penyakit2 lain. whoaaa maka aku pun segera membeli LISTERINE. pergh. pedas woo.

tengok kat botol, *kumur 30 saat.
wah, aku pun eksaited nak hapuskan plag. teguk sikit listerine pastu kumur2..selama 30 saat..
alahai 30 saat je beb. apela sangat.


tapi, 30 saat pun...........






perghhhhhh sakit gila mulut aku. rasa bibir bengkak je. merah dan terjuih.jadi tebal bak bibir angelina jolie. seksi jap.

sejak hari tu, aku rajin guna listerine. semangat nak hilangkan plag dan hapuskan masalah gusi. tapi xdelah sampai 30 saat aku kumur. tak mampu aku. huhu.

lepas beberapa hari guna Listerine, gusi aku okey dah !! yippi ! syukur! memang berkesan!


korang? pernah guna listerine???

12 comments:

KAMIHIDUP said...

Memang betul pun.

CekbOlat-bOlat said...

tak pernah alami gusi berdarah . listerine penah pakai . syok syok giteww . haha

syukurlah . ingat simptom2 pnyakit ke hape . haha

Dunia Wilma said...

Betul tu...Listerine memang terbaik...Kalau sakit gigi, sakit tu akan hilang :-)

nur amalina athman said...

penah. Yg warna hijau tu (ke biru tah)

Mysara Ab Rahman said...

mai xpernah guna listerine..

AMMAR YASIR said...

Listerine aku beli dua tahun lepas pun tak habis lagi. Pedas woaaaaa.... Hahahaha. 3 saat yg menyeksakan

deno said...

pernah guna tapi biasa deno dalam 10 saat je la.. huhu

Aujinz said...

listerine memang pedas.. sebab tue aku guna Colgate Plax... tak berapa sangat... koh koh koh

Haris Khairuddin said...

biasa guna.. memang rasa terhakis dalam mulut. rasa kalau lama2 pakai mau berlubang pipi. hoho.. ;p

Eimah Shahrir said...

Listerine cool kut. Dh gne since school lagi. Paling berangin paling best. Rasa segar di pagi hari..acewah :D

♥ Nana BamBam ♥ said...

alhamdulillah takat nie takde gusi berdarah arr..

hati yg berdarah ade arr..hahaha..sadis ayat aku :P

Arryana Nasution said...

hahah.. pedas r tue..
mesti pnah guna

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat