Thursday, June 27, 2013

Pengalaman pakai mask. muahaha

Assalamualaikum wbt! hohoho! apa khabar semua? harap semua sihat selalu.

usia semakin meningkat ni, proses penuaan akan berlaku. jadi, haruslah jaga kecantikan kan. muda lagi oi. gua tak kawen lagi hohoi! penjagaan muka aku sangat simple. basic basic je. jarang la nak tepek tepek mask ke, mask rider ke, timun timun, bedak sejuk ke muka aku ni.. 

nak dijadikan cerita, pernah dengar tak Shisheido mask kaler hitam tu? (maap kalau salah eja. gua malas nak gugel. haha) aku tengok kat instagram, facebook, twitter, ramai yang post gambar bila diorang pakai mask ni. penah jugak nampak benda ni kat Daiso kalau tak silap. pernah rasa nak try tapi takut pulak. Jepun kan. takut bila pakai muka aku bertukar jadi artis Jepun lak. huehuehue.

ofismate aku ade la bagi sepeket kecik kat aku. so, aku excited la nak pakai. first time pakai mask kaler hitam kat seluruh muka. bahaha..



excited sangat tepek benda ni kat muka. tertepek kat kening. dem. abes la kening aku hilang sebelah nanti. hueh. kekeke.


dah pakai tu, haruslah menari-nari depan cermin. bajet nak menari menari Yolanda.. 


pastu sifat tak sabar melanda diri. tak kering habis tak sabar nak cabut. bila cabut, yang kering jela yang tanggal. yang belum kering tertinggal kat muka. 

tak tau la sebab apa, rasa mengantuk sangat. mungkin faktor kerja yang memenatkan, makanya, aku lupa nak pi basuh muka sebelum tidur. 

bila bangun pagi.. terserempak dengan mak dekat dapur..



hehe =.='

12 comments:

BiskOt said...

XD .. sy pakai tak berkesan pun, org lain siap tanggal2 lah apalah, tp mg ye pun, pakai xsempat nak kering. hew3.

Mak Lin said...

ini...sgt kelakar. hahaha.

Invisible Me said...

Berenang dalam longkang. Kehkeh. Kalau gua, gua jalan tunduk ja. Haha.

Mysara Ab Rahman said...

mai ada gk pakai mask ni...memg kne sapu btu2..tkut terkena rmbut la, kening la..ibu n adik2 yg len tgk pn pelik sbb kaler hitam kn..hee

Unknown said...

hahahaha....sy suke pki mask bese yg kaler putih...tiap kali pki mst kne gelak ngn mak...ada ker bliau kata mcm pnyamun...hohohoho...

Syazana Zainn said...

super comel cerita ni

:)

Aujinz said...

hahahhaha.. mak hang memang sempoiii ~

~ miSs rAkinAh ~ said...

berenang dalam longkang~
ekekekeke :P

nae nematoda said...

cakap kat mak , trend sekarang muka macam ni...stylo gitu :P

Aesya Zealous said...

PLEASE LA JANGAN GELAKKAN AKU! HAHAHA THANKS KORANG SUDI KOMEN :) TEHEHEHE

KepapSosej said...

HAHAHAHAHA. Seronok berenang dalam longkang? Haha

haryzkhairuddin said...

lawak mak kau memang tak pernah mengeecewakan aku.. hahahaha~

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat