Sunday, September 23, 2012

Kenapa Aku Gemuk ? # Episod 1



Kenapa Aku Gemuk? perghh sejak akhir2 ni, gua selalu dapat feedback daripada orang ramai yang menyatakan gua sudah gemuk.dan gua rasa inilah saiz badan yang paling besar yang pernah gua ada. haha. 

setiap perkara, ada alasan yang tersendiri. macam tu jugak gua. 

PERTAMA ; sebab gua ni TAK SUKA MEMBAZIR. 

gua tengok, sekeliling dan kat luar ramai orang yang suka membazir. makan minum tak habis. membazir tau! yang mahal2 pun rileks je diorang tinggalkan. perghh kaya betul. jual dadah ke apa. Allah marah tau membazir ni.. :D

sebagai contoh, kat dalam tv. pernah tengok scene makan kat tempat mahal2?bergaduh dengan boifren, pastu tinggal je makanan yang tak sempat sentuh atau sentuh sikit je. gila membazir tau. dah la makan kat hotel 5 star!






kalau gua, jangan harap la. gua sanggup makan kenyang2 dulu sebelum boipren cakap nak mintak clash. hahahaahah






lagi satu, gua ni SAYANG MAKANAN beb. kalau pegi makan dengan gua, jangan harapla nak tengok pinggan gua tak kosong. hahaha. membazir tau tak habis kan!


abang ipar gua suka menyakat gua. siap support gua habiskan  makanan. ceh!





begitulah cerita.. ada banyak lagi sebab. ni baru episod 1! haha


to be continued .....

17 comments:

Fadzlin Basir said...

kenapa saya gemok, sebab sy gmok. eh.

laskar pelangi said...

HAHAHAHA =D
kita pon camtu jugak.kesian makanan tu kalau kita tak habiskan...Hehehe

Aujinz said...

kah kah kah.. entah, kot yer pun nak merajuk, habiskan laa dulu makanan tue kan kan kan...


kita geng.. sep!

zila manaf said...

tapeee jnji bahagia hehe

AMMAR YASIR said...

Sb tu aku x kisah order mknan banyak2 kalau kuar mkn ngan ko. Hehehehe

Haris Khairuddin said...

xpe..makan banyak2, pastu nanti main kejar2 dgn anak murid dekat skolah. mana tau buleh kurus balik.. budak2 sekarang kan hyper aktif.. huhu. ;p

Mishter Izwän said...

sbb awak malas. tuh yg gemok

-sheyr- said...

yep! sama~wehehee..xbaek tau membazir!

Rien Rose said...

hhaaha samalah kita..

nurul diana said...

kita geng hahahaha

Zyra Roxx said...

knp sy mkn dan mkn dan mkn dan mkn dan mkn tp xgemok2, ehh

paripariputih said...

sebab janji x de penyakit :P ah ha ha

Syazana Zainn said...

hikhik.. selalu mangsa tukang habiskan makanan ni adik saya, tapi sangat jeles dgn dia sbb dia makan selori pon tetap kurus T_T saya ni makan habis ke tak tetap naik je badan.

Aesya Zealous said...

@Mishter Izwän emosi lahai


@Haris Khairuddin haha kalau kejar murid lagi cepat bleh kurus kot. lulz

@zila manaf heee bahagia apenye menampung berat badan.. haha

@Aujinz yeayyy sepp!!

@laskar pelangi kann..tak baik membazir..hahah

@Fadzlin Basir eehh.. haha


Aesya Zealous said...

@Syazana Zainn kann sama la..adik kita pun gitu. jeles seh!


@Zyra Roxx makan tak baca doa lettew.. haha


@nurul diana yeayy sep gak!

@-sheyr- yeyyy sepp!! sep sep tom tom!

@AMMAR YASIR hehehhe belanja lg erh pasni? :D

logorithm said...

Bagus tuh. Sama macam I jugak -- tak suka membazir makanan. :-p

fadilpenyu said...

alhamdulillah. sedar diri gemok. hahaha

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat