Tuesday, September 20, 2011

Awas Wanita! Orang Minyak!

Assalamualaikum wbt.. gua suka dengar cerita hantu. tak kesahlah tengok cerita atau disampaikan oleh orang lain. gua suka dengar cerita2 macam ni sebab gua tak pernah nampak hantu secara sedar. hoho.

certain orang tak sanggup atau takut dengar cerita hantu. takot nanti terbayang2. sama jugak macam gua. tapi gua rasa seram kejap2 je. bukan ape, kalau tengok cermin rupa gua lagi menakutkan dari hantu. wahaaa..

tapi bagi gua, gua suka dengar cite hantu supaya gua mengambil iktibar dan berfikir apa yang gua patut lakukan dan tak patut dilakukan bila gua dalam situasi tersebut.

baru2 ni, gua dengar pengalaman sebenar daripada rakan sekelas gua pasal beliau nampak lembaga hitam seperti orang minyak di dalam bilik beliau di sebuah kolej di universiti ehem2. tapi alhamdulillah beliau tak diapa2kan. haaaaa..cari la gua U mana..hahaa.. rupa2nya, ramai jugak pelajar perempuan yg pernah ternampak lembaga tersebut di sekitar kolej.



jadi, gua pun cuba google 'Orang Minyak' dan terjumpa maklumat di wikipedia. haha

Orang minyak merujuk kepada seseorang yang menuntut ilmu batin bagi tujuan menceroboh masuk ke dalam rumah mangsa bagi tujuan mencuri/membuat onar.

Salah satu cerita mengatakan orang minyak ini telah tersalah menuntut, menyebabkan dia menjadi hitam dan hanya akan pulih selepas memperkosa 40 orang gadis. Mangsa akan menjadi terpukau dan ditanda dengan dipangkah pada mukanya selepas dinodai.


Sekiranya seseorang itu tidak mahu diganggu oleh Orang Minyak pada waktu malam terutamanya gadis, sekeliling tempat tidurnya harus ditaburi dengan kelopak jantung pisang dan daun keladi bira. Untuk menangkap Orang Minyak, apabila Orang Minyak itu telah dikepong, ia harus diselubungkan dengan kain batik lepas untuk melemahkannya. Hanya setelah diselubungkan dengan kain batik lepas baru boleh digigit ibu jari Orang Minyak itu untuk menghapuskannya. malahan ia juga takut dengan cermin. -wikipedia


gua pun tak berapa tahu pasal orang minyak ni. yang gua tau die kena rogol 40 org gadis utk sempurnakan ilmu yang dia belajar. iaitu ilmu yang tak berguna kpd agama dan masyarakat dan di laknat Allah. kita pun tak tahu tujuan sebenar jadi berhati-hatilah.


jadi, utk kawan2 perempuan di semua IPTA, IPTS, dan lain2 yang tinggal di asrama dinasihatkan supaya berhati-hati. kat bilik tu baca la al-quran ke, yassin ke, surah2 amalan atau yg sewaktu dengannya sebelum tidur. jangan balik dari mamak, club, terkinja sini sana, balik bilik terus tidur. (apa aku tulis ni??grr)


korang? pernah nampak org minyak?


nota aisyajeles: muka gua burn akibat berjemur tgh panas buat eksperimen solar radiation dari tengahari sampai petang. rasa down seketika. wuwuwuwu~

19 comments:

Pendamba Mawar said...

owh camtu baru faham

Chachos Cheezy Wedges said...

seronok laa dapat berjemur... hahahahahaha!!

atiqsalleh said...

kat kisdar dulu ada.. hahaha

Syakir Aziz said...

penah nampak orang minyak. serius. kat shell, caltex, petronas pun ada.

Syakir Aziz said...

Penah nampak orang minyak. serius. kat shell, petronas, caltex pun ada.

Penyu said...

asalnya gua pun orang minyak. sekarang pun masih orang minyak.

#keje company oil n gas. hahaha.

Nyamuk Terbang said...

org nie guna minyak ap??
petrol??minyak engin??

waeda alias said...

penah2. kat asrama dulu kne kacau. huhuhu

vampire and his lady said...

baca yasin and ayat kursi pun cukup! heh. and al quran too.

nub said...

manusia yang jadik orang minyak pun bersepah. haha

cha zainol said...

muka aku ni penuh minyak. huuuu~ burn lagi. perrrgh. bukan down dah. penyet rasa diri ini.

.: iEyLa :. said...

takot kot isu orang minyak ni..isyy..

mr.syazwan said...

best ke rogol org dgn bdn berminyak2 erk??

huhu

=_=

zulhilmi.tempoyak said...

klu aku la org minyak tu macam mn.. hihihik

Atiqah Wadiah said...

serammm plak tetiba...

nurul diana said...

x penah nmpak , alhmdulillah :)

RinsyaRyc said...

hoh! banyak cantik syarat dia! huhu...


><

takot


http://bulatmata.blogspot.com/

Saiazuan said...

klu jmpa orng minyak, simbah asid.. huhu

bighagenjo said...

wahh, bagus betol maklumat kau ni. hahaha

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat