Friday, November 23, 2012

Makan Sawi Tu Kalau Nak Pandai!




Sawi. suka makan sawi?

Sawi boleh dimakan bagi merawat penyakit sembelit, buasir, pencernaan bermasalah, kegemukan, dan tekanan darah tinggi. Ia juga boleh dimakan bagi meningkatkan selera makan, mendapat kesan awet muda dan sebagai antioksidan. (Wikipedia)


Banyak kebaikan kalau makan sayur ni. 
Tapi aku ni memilih kalau nak makan sayur. yang penting TAKMAU PAHIT !
haha tak pahit takdelah khasiatnya kan? huuu pahit sikit2 bolehlaa. kalau pahti sangat memang aku taknak makan! contoh, peria. petai pun sama. tak reti makan.

sampai mak aku bising aku tak makan sayur. amik lauk sayur. tapi bila dah habis makan, sayur ade lagi tertinggal dalam pinggan. haha ! taktik kotor betul

kekadang ada la jugak aku nyorok sayur bawah tulang ayam. heehehehehe...












aku makan daun je. batang aku tinggalkan. muehehehe




 korang? mesti suka sayur kan? sayur apa yg korang tak suka?

13 comments:

TUTTUTOFFICIALSPACE\\ said...

ehh, kita sama makan daun aje . hehe.

^^eKaTiKaH^^ said...

Yes, samelah kite.. tak suke makan batang sawi.. tak sedap.. hehe :P

miss no right said...

Ah. aku pelik kenapa semua benda yg menyihatkan langsung tak sedap dimakan. dan yang tak menyihatkan pulak sebaliknya.

Eyda Syahida said...

kite makan je sayur . kadangkadang , tak makan nasi sebab sayur takde . kadangkadang , makan sayur je kalau taknak makan nasi ^_^

nabByla said...

haha mcm bella tak kisah sgt. makan je. hihii.. :p

nurhaziqah_ikah said...

saye tk suke brokoli,terung,dan petola harharrhar.. tpi!! suke sawi.. ihhiih

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

aku suke tempe..

*eh tu sayur ke???kekacang jgak kn???

CekbOlat-bOlat said...

ade part sayur letak tepi . huahua .

Haris Khairuddin said...

ntah.. aku bedal je semua sayur. kalau ulam lagi la aku suka.

kadang2 aku pelik gak orang tak suka makan sayur ni..

Shereen Yahya said...

sama la tak suka mkn sayur . dah 20 ni la baru nak bljr mkn sayur *terpaksa . tp memilih juga nak mkn sayur tu . hehe

fifie said...

Fie pun sama, memang tak makan sayur kecuali kubis. Hahaha. Eh kita follow sini :)

AMMAR YASIR said...

hahahaha. kantoi. Tapi kan... petai n jering sedap tu...

ukhti said...

same goes to me . knp heh , btg sawi jgk jd mangsa .

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat