Saturday, April 21, 2012

Naik Bulan


dunia makin maju. teknologi makin berkembang pesat. kalau dulu2 time sekolah, henpon dulu besar2, tebal, berat. buat baling anjing memang koma sebulan wa cakap sama lu. sekarang? kau tengok jela macam mana mak bapak handle anak2 kat shopping complex biar tak merayau. hulur ipad. main game. pergh.

nak dijadikan cerita. gua nak cerita sedikit pengalaman gua pakai henpon full touch screen. sebulan yang lalu, bapak gua yang baik hati belikan sebuah henpon untuk gua. serius gua tak biasa dgn henpon maju maju gini. amek masa jugak la nak belajar taip mesej.

first thing yang buat gua stress, banyak kali gua TYPOOOOO.. typo je !! macam haram. jari gua ni besar sangat agaknya. hoho.

satu malam, dalam pukul 1 pagi camtu, bapak gua mengalami semput yang kritikal. inhaler pun tak mampu melegakan semput beliau. jadi, bapak gua suruh gua tepon ambulan. so, dalam ambulan on the way ke hospital bolehlah pakai inhaler semua tu.

sebelum ambulan gerak dan sebelum gua kejar ambulan tu, gua bagi mesej kat semua abang2 dan kakak gua yang bapak gua naik ambulan pegi hospital. disebabkan ke-TYPO-an gua yang melampau time tu, gua TERtaip camni dan SEND!




Kau gilaaaa naik bulan pegi hospital????? kau ada??? hhahahha mcm bengong lak bila gua ingat balik. macam memain je. adoiyay..typo gila pig betul.


tapi disebabkan bapak gua dah biasa naik ambulan, jadi abang2 gua reply je mesej gua tanpa mempertikaikan typo gua tu. nasib baik diorang faham.. hewhewhew..

13 comments:

mr_right said...

heh. boleh pulak typo macam tu sekali. nasib baik siblings paham kannn.. tapi mr right tak pernah lagi pakai touch screen. fon cikai je mampu =P

Etty Selamat said...

Bila baca "abah naIk.bulan" Etty terus je gelak tnpa habiskan ayat tu.. hahahahhaahaha.. Serius lawak!

nur amalina athman said...

ringkasan perkataan yg terbaru..hehe..

Farrah yong said...

-.-" aku lagi typo teruk weyh . awak jadi awhj -.-"

bosan pakai touch phone nie . belekberi la pulak ;p

Dayang Deno said...

hahahaha.... pernah jugak deno mcm tu.. tapi bkn abah, deno sendiri naik bulan

AM said...

Hahaha! ;D Arol pernah cuba handphone touch screen kawan, memang susah nak taip sms. Nak tekan lain, tertekan lain.

cara pemesanan trica jus said...

da da ayaa..!

haryzkhairuddin said...

ntah2 abang kakak ko dok gelak guling2 bace..pastu reply cam biase sbb nak kaver. haha.. ;p

hebat gile abah ko.. sampai naik bulan? patut la semput.. hahaha. XD

-eim- said...

naik bulan..hoho.

short form bg ambulan la kot.
^^

Nazrul Ashraff said...

kah kah kah. aku x paham siot first time aku baca

nurhaziqah_ikah said...

lawak lah! haha gelak je, hihi

thaqibzaki said...

i kenot say anything. just lololololol~~~~

Anonymous said...

Aesya Zealous... saya suka awak

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat