Sunday, August 21, 2011

"cik adik, nak beli tudung ?"

Assalamualaikum wbt.. selamat hari raya.. haha.. kepada mereka yang cakap gua comel kat entri sebelum sebelum ini, jangan harap lu orang dapat kad raya. gua tau korang tipu! hahaha! cis!

SERIUS FAIL ! (betul ke english gua ni? campur bahasa melayu lak.ahh hantam sajalah)

hari tu gua bw ke blog INI BUKAN BLOG (acitspace.blogspot.com).. gua terjumpa satu entri iaitu 5 FAKTA AWEK CUN DI SEBALIK KACA MATA GUA..

gua tertarik dengan fakta pertama beliau : seseorang awek tuh nampak hot bile die pandai meniaga@berjual beli

haaa..sape yang yang ade bisnes2 tu, silalah gi ngorat tuan punya blog tu..haha!

nak dijadikan cerita, gua ni takde la pengalaman berniaga. gua pun tak tau la kalau gua berniaga macam mane rupa gua..haha.. gua tak cantik, mesti tak ramai lelaki yg datang kedai gua. (perlu ke gua highlight? wakaka) tapi perempuan mesti ade yg datang kot.. gua kan hensem. okbai.

gua teringat satu kisah ni, kira2 dua tahun yang lalu. masa tu adik gua kerja jual tudung dan shawl kat satu booth..satu hari, gua datang menyemak kacau die berniaga..gua pun nak merasa juga mcm mane nak promote2..

gua dengan muke tak malunye pun berkata..

ketika itu, memang ramai yang lalu lalang, "kak, beli tudung kak.." "dik, meh beli dik..murah je"

tapi yang serius fail nye, punyala gua eksaited promote2, gua terpromote kat salah orang.
gua terrrrrpromote kat budak free hair!! haha sentap hati die!!
malu giler gua..nasib baik budak. kalau makcik2 memang tapak kaki kat perut la wa cakap sama lu.. harap maap ye dik.. akak tak sengaja.. harap2 die tersentap dan pakai tudung lepas tu..muehehehe..

sejak dari hari tu, baru gua tau yang gua tak reti berniaga..hahahahaha bongoks..serius fail..

korang? reti meniaga tak??

p/s: gua selalu terlepas cakap..huhuhu

14 comments:

Hafiz Hafizol said...

Hahaha.. Arap2 bdk 2 dpt hdyah n terus bertdung r pastu kan hahaha.. Ngek la akak nie

saya cello191 said...

sentap kejap budak tu..^^

RasyidHamid said...

agak2 budak yg ko soh beli tu insap dak?? pakai tudung dak?? ahaha!!

reza al-razi said...

Ok la tu.. berniaga sambil berdakwah.. untung dapat kat dunia & akhirat lagi.. hehe.. :-)

Siti Nadzirah Zakariah said...

bagus jugak. dapat pahala secara tak sngje..hoho.

Sarah Mohd Saleh said...

muge2 die mendapat kesedaran dari kejadian itu.hihhi

Nazrul Ashraff said...

sangat suka berniaga okay! haha

nia said...

sentap rasanya tu..moga2 insaf2 budak tu.hek2

Ai-Sis said...

hahahaha pon boleh.

kaizen said...

cover la cakap tok raye ke.. kawen ker.. tunang ker..

.........cP~ said...

sejak kerja kedai ni, dah pandai cakap manis nak jual barang- tapi selalu sekat diri sebab bukan kedai sendiri pun. hikhik- tak nak bos untung sangat nih.

Cikya said...

guaa reti tawar menawar masa beli jer..
hahaha...
harap dia dah pakai tudung :)

nuranne said...

Pernah jugak try2 projek keusahawanan....lagi parah, siap salah promote produk sendiri. Selamna ja teriak2 beli ABCD, DEFG blah blah

eh sejak bila jual DEFG pulak....=_=

alfsfr.ali said...

naseb baek ko promote kt perempuan freehair..

mahu terpromote dekat bapuk!!

lagi la malu. hahahahahahaha!!

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat