Friday, July 22, 2011

Putus Jugak

Assalamualaikum wbt.. gua ingat dalam drama kat tv je ada adik beradik gaduh2 pasal harta sampai kena belasah tapi rupanya realiti pun ada..

tanah makin lama makin mahal. gua kalau ada duit memang gua teringin nak beli tanah tapi apakan daya, belum kerja, belajar pun tak habis lagi, duit topup pun mintak mak. huahuahua..

"mak, nak duit. nak beli topup"
"amik laa.."

"nak, tolong basuh pinggan kat dapur tu"
"alaaaa mak niiii...orang tgk syok tgk tv ni..kejap laaa"

kuang ajor punye anak. kekekeke

orang sekarang, adik beradik pun bergaduh pasal tanah. padahal masa orang tua ada lagi haram tak balik kampung jenguk. tapi bila bab tanah, harta semua laju je.

nak dijadikan cerita, hari tu gua ternampak gambar2 seorang lelaki muka berlumuran darah. bapak gua amik kes tu. adik beradik bergaduh. pukul guna kayu. aigoo..ape nak jadi..



tapi walau besar mana pergaduhan itu, title adik beradik, keluarga memang tak boleh diubah.. lama kelamaan berbaik juga..

bak kata pepatah "air yang dicincang takkan putus"




gua tak sangka gua boleh terpikir nak cakap "tapi kalau tutup paip,putus jugak"

hahaha!!

p/s : jgn gaduh2 tau!

15 comments:

Wanie said...

haha..pepatah baru ni..:)

fatin syahirah :) said...

haha. kreatif kreatif :)

kim heeruul said...

masa kecik gua penah gak gaduh2 dgn adk gua..hope dh besar nie tak ada la gaduh2 lagi..btw "tapi kalo tutup paip,putus jugak" haha..kelakar..=)

Akim Kebal said...

hahahaha.. kalau buat ais ? bukan putus tapi pecah terussss

Dorky Guy said...

awek dua orang tu betol betol macam minah kepo.. kaki ngumpat..lol

fa-in said...

mmg. apa kira saudara terdekat,pasal tanah mmg gaduh. payah =.=

rupa nya paip la yg sbb kn hubungan dorg putus :))

Haryz Khairuddin said...

wah..berbangga pihak DBP kalau jumpa orang macam awak. 'kalau tutup paip putus jugak' eh?? ;p

biasa la skrg ni..bila manusia dah taknak ikut hukum Islam..macam tu la jadinya.

haikalblank said...

haha masa kecik memang suka bergaduh dengan adik. perasaan benci tu membuak2....sekarang? macam member baik dah...keh3..

Fatin Nadiah said...

ssah nk baik blik bla gaduh sbb sorg je prmpuan, adk yg lain llaki.. so rsa mcam t'sisih skit la. dyeorg taw relaks je, kta plak lbih dri org gji bt keja

Faiz said...

masing2 tamak inilah jadinya...

tomato said...

kuikuikui >..<''

gitulah org tamok geloba ><

cik ifah said...

doodle comel :) sopan ayu gituuu :)

ainaa said...

haha. kreatif gile :)

AnNa FaRHaNa said...

i like ur pepatah..hahahaha...

kaizen said...

cannot go...

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat