Wednesday, July 27, 2011

Gua menang saguhati weh!

Assalamualaikum wbt.. hari ni baru gua perasan yang gua menang hadiah saguhati contest 'Memori yang tidak dapat dilupakan sewaktu kecil' oleh Dr. Siti Hamidah.

okey la tu.. saguhati.. kekeke. so, hari ni gua nak republish entri gua yang menang tuuu... (menang ke? ptuihhh)



ALANGKAH INDAH JIKA KITA TAK MEMBESAR (16 Jun 2011)

Assalamualaikum wbt. kalau nak diikutkan, memang banyak kisah zaman muda-muda dulu yang tak dapat dilupakan. belum mengenal erti dewasa, belum bijak menggunakan flush di jamban setelah membuang, belum tahu pinggan perlu dibasuh selepas makan. houhouhou...

teringat kisah-kisah sewaktu kecil, bila gua adik beradik suka main hantu hantu.bilik dijadikan sebagai rumah hantu. kehkehkeh... dua orang mesti menjadi mangsa. yang lain mesti transform jadi hantu. selimut dijadikan sebagai medium utama. hahaha... tapi gua tak tahu ape yang takut sangat sampai jerit dan nangis nangis. padahal tahu itu bukan hantu sebenar. hahaha ape la...
kat belakang rumah gua ade satu port baik punya..boleh main luncur air..kahkahkah.. kakak dan abang2 gua tolak gua dari hujung dinding sampai hujung pagar nak masuk sebelah rumah jiran.. yang paling penting, mestilah tidak berpakaian !!! bagi mengurangkan friction. sakit ooo punggung gua kena seret kat lantai berair... hahahhh sungguh memalukan bila gua terkenang kisah lama. abang, kalau lu baca ni, harap lu jangan cerita kat member2 lu bila datang beraya nanti. hahahhh..
yang ni gua paling tak boleh lupa. baju raya, baju jenjalan ke hape semua sama dengan adik gua!! perghhh..dari ke baju, kain, sampai ke kasut pun same! maklumlah, masa kecik, kain 4 meter pun muat untuk 2 orang.. kalau la ade lebih, mau mak gua jadikan langsir utk hari raya. ade stail kan??
dan paling menjijikkan..gua ade satu hobi.. gua pun tak tau la dari mana gua belajar benda alah ni. gua suka korek hidung pastu lap kat baju adik-adik gua. bergurau lah konon... hahaha...
dan buat pengetahuan semua. kadang2 gua masih terbawak2 hobi ini hingga ke hari ini. (jika perlu) hahaha... harap korang semua tak segan nak kawan dgn gua..kehkehkeh...

jadi, inilah serba sedikit "Memori yang tidak dapat dilupakan sewaktu kecil"


p/s: pengemis dunia pun menang gak.. nombor 3 tuuu...

8 comments:

merahitujambu said...

KENANGAN TERINDAH....

Adibah faizah said...

Yukzzz..tak boleh blah taik hidung...lari!lari!..hahaha:P

Nyamuk Terbang said...

kelakar kot tgk doodle tue..
yg taik hdung tue
wahaha

My Name is Mar said...

Alangkah indahnya dunia..
Bila kita semua..
Tak akan membesar..
Lalala~~

Hanakimi versi MELAYU

SyazwanSarawak said...

hantu taik hidung! larikk~

kaizen said...

yg last tu kes berat... berat nanang kate ore klate.. hahaha

FasiHaH SupiaN said...

comel tuh doodle =D

.::: Princess MOMOY :::. said...

comel2 jer gambar. hihi

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat