Sunday, June 26, 2011

tentang captcha

Assalamualaikum wbt.. wah lambat gua update hari ni dan takde sape pun singgah blog gua. ni yang sedih ni. hahaha okay drama je ni.

okay gua nak cerita sikit la pasal CAPTCHA.

menurut wikipedia, Captcha is a type of challenge-response test used in computing as an attempt to ensure that the response is generated by a person.

kiranya die nak pastikan kita bukan robot la. muahahaha..okay tak lawak..

baru-baru ni, gua nak ping entri kat group2 blogger kt fb, keluar la captcha ni.. yang gua hairan bin ajaibnye, ade huruf yang gua tak reti cmne nak taip. hahahha..

contohnya, pi.


dan lagi satu yang gua bengangnya, boleh pulak keluar tulisan jawi siap ade tanda sabdu tu!! apaa pun tak bolehh...
gua ni buta IT sikit.. memang payah la nak taip captcha kalau camni. haha. sakit hati gua..


dan kepada blogger2 yang nak add gua kat facebook, bolehlah bertindak segera dengan menambah gua sebagai rakan anda di fb..hahaha..boleh kenal2 dgn lebih dekat lagi.. (menyampahnye ayat aku.. grrrr)


ok itu saja! tatatititutu~


p/s : mak gua dah pandai cakap 'APAA PUN TAK BOLEHH' kt rumah

14 comments:

Haikal Blank said...

saya nak add awak boleh? saya nak berkawan dengan awak. fewwwittt...

HAHAHA

ninie_azriena said...

leseh ah ader captcha nie..
kadang2 rasa geram sendiri coz tak faham..hahahaha :)

Invisible Me said...

aik.
kantoi, nk suruh add kt fb rupanya

Syazana Zainn said...

tau takpe.
susah la captcha2 ni.
=,="

saya bukan tomato said...

errr tak penah pulak dapat yg dasat camtu .. ngee ~

syazwani ab said...

ha'ahhh , saya pun selalu macam tuu .
geram betul ! baik nak cepat jadi lambat .
huhu

Unknown said...

errr..ade kuar jawi ke?? adoii.. haha

safurara said...

erk! mcm tu pon ada ke?cane nk taip tu?

AzianKhalil said...

paling sakit ati nak bagi komen kat blog org..pastu kuar ceptcha tu...huhu..ilang mood

KAMIHIDUP said...

refresh je bagi keluar captcha yang senang, mak lu memang best broooo, haaa.

einz said...

hahaha...bukan pelik....ngada2 la sistem tuh

Amy Amira said...

mmg geram dgn huruf2 tu,menyemak je...

Da LovaC said...

peh..teruk betei layanan captcha tu kat lu..hahhaa..gua kadang2 hentam tak kene pun die kasi lulus..bhhahaha

Nyamuk Terbang said...

jp...pnh dpt plik2
tpi yg tulisan jawi err
lu mmg bertuah
haha

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat