Monday, May 23, 2011

Rokok Perisa Kaki

assalamualaikum wbt. selalu kita diuar-uarkan bahawa rokok itu membahayakan kesihatan. malas mahu mengulas panjang, semua orang dah tahu hukum merokok tetapi masih juga meneruskan amalan merokok ini.


"suke hati aku lah. ko ingat senang ke nak berhenti hah??"

"whatever. nak nasihat orang, cermin muka kau dulu"

"tak boleh berhenti la... dari dulu keturunan nenek moyang aku semuanya merokok"


itulah antara kata-kata yang aku pernah dengar dari perokok-perokok ni.


bukannya mereka tidak tahu kesan merokok, mereka tahu. tapi aku rasa inisiatif yang kementerian kesihatan ambil untuk letakkan gambar kaki, paru2 rosak, gigi kuning di kotak-kotak rokok amatlah tidak berkesan. apa orang kata? tak sampai ke jiwa? lebih kurang la.

" ala. gambar kaki tu maksudnya itu rokok perisa kaki,
haaa, yang tu pulak rokok perisa paru-paru"

rokok perisa arteries. uwek.

“Dan diharamkan bagi mereka (memakan) segala benda yang keji (buruk)”.Al-A’ raf.


akhir kata, rokok membahayakan kesihatan anda. sekian.

12 comments:

nub said...

cap kaki paling layan..cap baby paling suweyy

forever love said...

tepuk je dahi diowg tue. haha

Zulfikar Hazri said...

hahaha, pernah tengok kawan2 order rokok 'kaki' lawak2.. hahaha

KAMIHIDUP said...

betul, rokok bahaya.

pipoq said...

ahahaha..aku selalu jugak terserempak dengan insan perokok berpeel camtu..kalo nak beli rokok tu siap leh buat permintaan nak gambar ape yang disukai..macam nak buat koleksi la pulak..hehehe

AesyaZealous said...

@nub sedap ke?? huhu

AesyaZealous said...

@forever loveahaha agakla kannn

AesyaZealous said...

@Zulfikar Hazrihaha tu la pasal.. selalu jugak dgr gitu

AesyaZealous said...

@KAMIHIDUP betul2..hihi

AesyaZealous said...

@pipoq ye kot..sume jenis rokok berperisa ade kat rumah diorang..hoho

joegrimjow said...

jemput2
Jom join contest senang ni, menang sehingga RM500 =)

ferra ferro said...

hahahaha .. diorang takkesah pun pasal gambar-gambar tu .. =)

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat