Saturday, January 22, 2011

Kelopak Mata Kanan berdenyut


seriously weh. sejak dua tiga empat menjak ni kan. mata gua asyik berdenyut-denyut je. dah lama tak jadi camni. jadi gua pun amik inisiatif yang baik punya utk google dan cari penyelesaian. kehkeh.

so gua jumpa ini !

1. Seluruh badan : akan menyaksikan keindahan.

2. Kepala : akan mendapat anugerah raja.

3. Ubun-ubun : akan memperolehi pangkat.

4. Kening sebelah kanan : akan mendapat wang.

5. Kening sebelah kiri : akan gembira.

6. Pelipis sebelah kanan : akan mendapat wang.

7. Pelipis sebelah kiri : akan bertemu dengan kekasih hati.

8. Kelopak mata sebelah kanan atas : akan mendapat wang.

9. Kelopak mata sebelah kanan bawah : akan menderita kesusahan.

10. Kelopak mata sebelah kiri atas : akan memperoleh sesuatu yang baik.

11. Kelopak mata sebelah kiri bawah : akan menangis.

12. Kelopak air mata sebelah kanan : akan menangis.

13. Kelopak air mata sebelah kiri : bebas dari kesedihan yang mendalam.

14. Sudut mata kanan : akan melihat kekasih anda.

15. Sudut mata kiri : akan memderita kesusahan.

16. Biji mata sebelah kanan : akan menangisi orang mati.

17. Biji mata sebelah kiri : akan melihat orang yang datangnya dari jauh.

18. Pipi sebelah kanan : akan difitnah orang.

19. Pipi sebelah kiri : akan menderita sakit.

20. Hidung sebelah kanan : akan mendapat wang yang halal.

21. Hidung sebelah kiri : akan melihat kekasihnya.

apa?! akan mendapat wang! waww! sape yang murah hati nak bagi ni? banyak ke tak? hahaha banyak atau tak bukan persoalannya, tp sejauh mana kebenaran pasal petanda-petanda ni. wallahualam.

Jangan percaya sangat. percaya sikit2 boleh tak? heheh

ada lagi banyak sebenarnya, tp gua plagiat sikit jela kan..kehkeh..utk perkongsian bersama.

korang pernah jadi camni tak??

19 comments:

YUL said...

pena gak, tapi kadang2 je, pastu benti, macam nadi ada kat kelopak je kan,

Farhah Zaidah said...

heee..sy pun pnah...bru semalam kot..

sha :) said...

penah jer..tapi pe yang berlaku di sebaliknya tu taktaw la plak..huhu

aresaliyana said...

kalau sya mata kedip belah kiri nak nangis..
kalau kedip belah kanan nak jumpa org... hehehe

ateekaamer said...

aku dari dulu nak tau sangat apa makna kalau bulu mata gugur

yott said...

salam..
sy lak kalau tpk tangan kanan gatal..nak dpt duit...
kalau tpk tgn kiri gatal..tanda duit nak kuar..;)

RedVixen said...

penah! kakak aku gitau sebab ada darah kotor. hahaha :D

♥..cik_mas..♥ said...

wah...best lah enrty ni...thanks..same la kite berdenyut kelopak mata!!! :)

cik-terompah said...

semalam doh mata ak kenyit2...
hahahhaha


jom join bloglist terompah..

http://brokenterompah.blogspot.com/2011/01/pembukaan-blog-list-terompah.html

~cik tiram~ said...

penah.baru je nih.hehe...:D

HaNa HoNeY said...

pergh....manyak toi..
saket denyut2 satu muke petandanyer per??
haha

ANATI SOKI said...

wuuu.. nk dpt duit.. hehehehe

bw.. anat fllow kamu!!!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

wah, info yg sgt menarek;) haha, sering juga berenyut2 di kelopak mata, kiri kanan. haha.

nub said...

bukan kuat kerok ka kalu mata denyut2?

Anonymous said...

sa pn pnh.. hujung mata sblh kanan

Zurina Jamaludin said...

ermm.. ade yg betul klu mata sblah kanan denyut maknanya ada petanda baik .. tp sya ni dh 2 ari brdenyut ingtkan pekara baik tp saya dh kene tipu 900 hinggit ..uwaaaaa !!!! smpi skng masih brdenyut2 , nk kene tipu lg kerrrr ....

Anonymous said...

berdenyut2 kelopak atas mata kanan sejak 3 ari lps...x henti2..risau gak sampai buka google...
harap2 xde benda buruk berlaku

Anonymous said...

@Zurina Jamaludin
hilang 900 berganti 9K...in shaa allah

Anonymous said...

this is real.. lately mata kanan berdenyut kerap sgt.. then 2 mggu lps dapat claim.. pastu lulus loan.. hari ni dpt lg claim.. then terdetik nk google.. ohhh ini rupanya...

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat