Sunday, July 17, 2011

Perempuan pakai singlet, seluar pendek di rumah?

Assalamualaikum wbt.. entri hari ni adalah untuk peringatan kaum wanita di luar sana dan juga rakan2 blogger ku sekalian.. pada waktu malam, bagaimana pemakaian korang di rumah? bersama keluarga? gua pernah lihat, banyak juga family yang tak berapa kisah jika pakai singlet, seluar pendek, boxer kat rumah.

dulu2, sebelum abang2 gua kahwin, mak gua tak bagi kami adik beradik yg perempuan pakai ketat-ketat, seluar pendek kat rumah.

"pakai elok elok sikit. segan dgn bapak, adik dan abang-abang kau tu"

cara berpakaian yang tidak elok juga boleh mengundang bahaya seperti sumbang mahram. bukan tak percaya dgn family sendiri. sekadar berhati-hati. malang tidak berbau.


*Amarika = America (USA)

sekarang ni, abang2 gua semua dah kahwin dan tinggal kat rumah lain. tinggal adik lelaki gua. skrg dia form 5.

nak dijadikan cerita, satu hari tu, gua nak pakai baju (jgn bayangkan okehh..hahaha) tibe2 terlupa lak baju yang gua dah iron ada kat luar bilik. gua pun tengok line macam clear, gua keluar bilik pakai singlet.
malang tidak berbau. rupa-rupanya, adik gua ada kat tempat baju gua tergantung. adik gua berkata............

what can I say???

gua sengih, amik baju dan berlari ke bilik.

harharhar...


perasaan? segan wehhh !!!!


p/s: ehem, yang tinggal dgn suami tu tak kesahlah pakai ape pun. hiii~

24 comments:

Aida Azryn said...

wow. tom raider.. XD

Bella Heuheu ❤ said...

hahaha. rumah aku sume pompuan kecuali bapak aku. so, skdr pakai short jelah yg aku mampu. nk pakai singlet cam segan jer. huk3.

Ibtisam Najmi said...

dgn family, dgn sesama perempuan muslim,even dgn diri sendiri pun,,kita ada batasan aurat..tak percaya? baca buku pend.Islam form 1 yg dipakai masa 2004-taktahu bila tu...cer tengok info2 yg selit kat tepi2 tu,mesti ada.[bab mane,muka surat bape] tak ingat
nice articles aesya!!:)

Cikya said...

haha, kadang yang rasa line clear tu lad ada yang tercongok dapat free show..
pheuww, tomb raider.. :D

F_H said...

berangan jap boleh tak.. lalala

Anonymous said...

hahah.... Best entry ini. :)

zaza said...

HAHAHA..!! mmg segan lahh ann.. tp adew sstgh femeli 2 jnis sempoi jew.. ank dorang pkai short punn tade hal.. tp tkowt gak ann.. mcm2 leyh jd skunk... :)

Ku Azhar said...

hehehe...sabo je la kn :D

saya_arief said...

cool lah..macam tomb raider tu.
haha.
hati-hati di jalan raya.
;p

Cikrosecute said...

Betul tue.....hihihi...

lilypelangi said...

haha . dapat sebijik :D

Fyqa said...

kihkih.

dpt jugak adik sound ...

Nazrul Ashraff said...

sangat bergaya okay. haha

Eyka said...

haha..eyka pon prnah kne sound! haha:P

Khairi Fakhri said...

mane Lara Croft?? mane die? mane die? ceq nak sign dia. haha :P

kaizen said...

ayok!!! x tawu...

*naseb adik x kate... amboi.. sexy giler..... hahahaha

Latest entry Isu HANGAT Blogger Minggu NI!!!

Gee said...

wah..ada gaya tomb rider la u..hehehe...nak sign bole..

msredcheesecake said...

cik aesya,
msred pakai seksi bila mr hubby ade umah jer...hheee...

jemput join yea, tq

http://msredcheesecake.blogspot.com/2011/07/segmen-msred-my-favorite-photo-and-why.html

tomato said...

kuang3 ,, haha segan2 .. ;p

kindergartenlibrary said...

hahaha ..
lawaklah ..sekali dapat title comel gitu !
hahaha

cikdil said...

hot giler kalau dah mcm tom raider..ahhah

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

ada betulnya juga..
takpa kita ambil langkah berjaga-jaga..hehe..!

thanks aesya for the header..
cute sgt..
i likee..

=)

J.Syazwana said...

aku pakai singlet kat rumah sewa jek. hehehe

Unknown said...

bukan tomb raider..megan fox la!..haha

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat