Wednesday, February 27, 2013

Part 4 : Percutian Ke Kuching, Sarawak (Jong's Crocodile Farm)

ini hari terakhir kami di Sarawak..huhu

destinasi ssterusnya ialah... (bunyi drum) Jong's Crocodile Farm and Zoo. terletak di Siburan, iaitu nak menghala ke Serian. kira-kira 20 minit dari bandar Kuching.. 



ni pintu masuk ke kaunter pendaftaran. 
warga Sarawak : RM10
bukan warga Sarawak : RM 16

kanak2 tak pasti pulak.

selain daripada buaya, ada jugak binatang lain. dia macam combine dgn zoo. ada burung merak, sunbear, monyet, bear cat, dan macam2 lagi la. dan kepada sesiapa yg xpernah tgk khinzir, boleh tengok kat taman ni. besarrrrr! haha


  tailless crocodile. takde ekor!


 anak anak buaya.


punya la panjang buaya ni. xmuat masuk camera. haha actually sangkar dia agak tertutup.aku degil gak nk amek gambar so aku masukkan tangan. dapatla gmbr badan dia. nak masuk lebih2 kang, tak pasal aku dalam badan dia pulak. :O


 
sekeliling farm ni ade tempat duduk utk pengunjung dudk berehat. mana tau penat jalan tengok buaya. duduk kejap mengadap kolam kat tengah ni. kolam ni xde buaya. ikan ade.

setiap hari pukul 11 pagi dan 3 petang, ada demo bagi buaya makan.  semua pengunjung berkumpul dan lihat pekerja bagi buaya makan.





  yes!! best shot!


kemudahan tandas pun disediakan.. tandas baru ni.cantik lagi..


tangkap gambar dengan 'buaya darat' haha!


so lepas tu kami ke Kota Samarahan pulak utk anta adik aku ke unimas.. 



nantikan entri seterusnya, Kek Lapis Dayang Salhah, Kek Lapis Basah Mira, Muzium Semulajadi Sarawak, Muzium Kesenian, Muzium Etnologi, Muzium Sejarah Cina.

4 comments:

deno said...

syok la dapat g sana.. deno dulu ke taman buaya kat melaka je... huhu

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

uiii/. ganas ne

eimah siti said...

wahhh...best la jalan2...cik siti x prnah lg pegi crocodile farm ni

mawar_biru said...

salam,ade ke entri pasal kek lapis and muzium2 tu? sy cr x jumpe pun.. or i overlooked?? tolong..

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat