Monday, December 3, 2012

Kuku Cawan Kuku Gelas

Assalamualaikum! haa hari ni kite cite pasal kuku lah! kuku korang kuku apa? cawan? gelas? mangkuk?

haa macam2 jenis kuku kan. tp kebanyakannya terdiri antara kuku gelas atau kuku cawan.

ni hasil aku google la.. orang kata..


kuku panjang (gelas)

Selain menyukai sesuatu yang berkaitan dengan seni, kamu juga berfikiran dan terbuka. Kamu suka menerima idea dan pendapat daripada kawan-kawan. Kamu juga suka bekerjasama dengan semua orang dan tak lokek untuk berkongsi idea bernas kamu itu. Tak hairanlah diri kamu disukai ramai.

kuku pendek dan lebar (cawan)

Kamu mempunyai sikap yang suka berterus-terang. Kadang-kadang bukan niat kamu untuk mengkritik orang lain, teteapi itu adalah sikap semula jadi kamu, mungkin ada yang tersinggung dengan kamu namun kamu seorang yang baik hati. Kamu juga serius dalam perkara yang kamu lakukan.






18 comments:

TUTTUTOFFICIALSPACE\\ said...

ahahaha, kuku piring :)

a i m z said...

saya kuku gelas. hehe.

deno said...

deno yg biasa dgr kuku gelas dan kuku cawan... deno tengok kuku deno mcm kuku cawan.. tapi kuku piring tak pernah dgr pulak.. hehe :P

Anisa Anuar said...

okay...ini sangat comel...jwpn mak best!!!

AMMAR YASIR said...

Aesya, ko kuku cawan kan?

Haris Khairuddin said...

ahaks.. kuku piring?? hebat betul la jawapan makcik. hoho.. ;p

semutz said...

wakaaakaakaaka... serius best jawapan tuu..

wisata bakti alam said...



kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

awish said...

kalau ade dua dua jenis kuku? haha~

Nyamuk Terbang said...

mak kelakar mcm anak...aku kuku kambing

Dunia Wilma said...

Kuku cawan :-)

fadilpenyu said...

patutlah ramai yg suka gua. gua kuku jenis polisterin. maksudnya gelas. kekekeke

Aesya Zealous said...

@Haris Khairuddin hebat apanya.. sakit hati ada.. hahaha

@AMMAR YASIR kuku piring :P

@Anisa Anuar best kau kata? arghhh

@denohehe mak kite reka sendiri. mana ada kuku piring kan.. haha

@a i m z owhh gelas.. sama laa

@TUTTUTOFFICIALSPACE\\ kamu kuku apa? hehe

Aesya Zealous said...

@fadilpenyu jgn perasan boleh tak?? haha

@Dunia Wilma owhh cawan.. hehe

@Nyamuk Terbang hahaha ni lagi sorang. xjwb soalan!

@awish dua2 ciri dia ada.. hahaha kot

@semutz tak besttttttt

Sheera Aya said...

kita kuku cawan+gelas. hee

Misz Mieza said...

Dah lama tak dengar istilah kuku cawan kuku gelas ni.. Zaman kecik2 dulu selalulah dengar.. MM kuku cawan.. Pendek2 kemetot.. Orang kata orang yang berkuku gelas jari dorang nampak cantik & runcing je kan ? Jellessss~~

antara said...

kuku kambeng. hahaha

gelas kot. comei kan? wheee!! xD

antara said...

eh tak tak. kuku gelas pon ada jgk ropenye! omg!! sblh kiri pyrex, yg kanan giacomo. wahaha xD

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat