Tuesday, August 21, 2012

Sepasang Baju Raya

Assalamualaikum wbt kepada semua pembaca.

Amacam raya? best berkumpul dgn semua keluarga? mesti seronok kan..

Tahun-tahun kebelakangan ni, sejak kakak dan abang2 aku dah berumah tangga, memang susah sikit nak berkumpul dalam satu masa. biasa la, nak beraya rumah family mertua lagi kan..

aku sendiri tahun ni, raya ketiga baru pakai baju raya dan beraya rumah orang.


bagi aku, semua tu normal. dah biasa, tapi aku yakin keluarga lain kurang biasa kalau macam ni.


teringat dulu masa hidup susah, baju raya pun tak beli. raya secara sederhana. baju raya pun orang bagi. baju terpakai.

bila hari raya pertama, tuan empunya baju datang beraya. boleh pulak dia cakap masa orang tgh ramai.

" eh, padan pulak baju saya ni dengan Aesya ye. Saya dah tak muat dah pakai. naseb baik Aesya muat "

terkedu.

luluh hati.

segan.

semua ada.


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN






7 comments:

pipoq said...

aku raya ketiga dah tak pakai baju raya..tak muat sudah..terutama dibahagian perut..hahaha

AMMAR YASIR said...

Nampak sangat tak ikhlas bagi baju tu. Huhuhuhu.

ZYASH said...

Sama lah mcm zy.... zy pun dulu2 pakai baju 2nd org kasi, tak pun recycle baju2 yg lepas2...org kasi jugak...hehehehe

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

yee baju melayu aku ade 4 just pakai 2 jeee...


*just nk bg tau baju melayu aku ade banyak...hahhaa

Qistina Sumaiya...(^_^) said...

tak mengapa..

mungkin dia teruja tengok awak pakai..
bila kita pakai baju org kan, org tu mesti rasa dihargai..

just chill.. =)

nurhaziqah_ikah said...

comel la muke kak aesya ni hhee

NMH said...

hehe mungkin orang tu nak bergurau je kot.. selamat hari raya! =) harap tak terlambat

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat