Thursday, October 6, 2011

"bulu kening kau mana?"

disebabkan tiap2 hari ade keyword 'aesya zealous', gua pun update la panjang2 sikit hari ni..muehehehe..


Daripada Abdullah bin Mas'ud berkata,
"Allah SWT mengutuk para wanita yang mencukur dan membentuk bulu keningnya dan para wanita yang meminta untuk dicukur dan dibentuk bulu keningnya untuk mencantikkan dirinya yang merupakan perbuatan mengubah ciptaan Allah SWT."
Larangan ini disebutkan dalam hadis daripada Ibn Mas'ud bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:
“Allah SWT mengutuk perempuan-perempuan yang mentatu dan mereka yang minta ditatu, perempuan yang mencukur alis dan mereka yang minta dicukur alis, perempuan yang mengasah gigi agar lebih indah dan yang mengubah ciptaan Allah'


haaaaa..amacam? korang pernah cukur bulu kening? jangan tau! mengubah ciptaan Allah tu. sesape yang penah belajar pendidikan islam masa sekolah dulu mesti dah lama tau kan. gua lagi laaa. pendidikan syariah islamiah gituuuuuuww..A1 tuuuuu..kohkohkoh..tepuk tepuk tangan.

tapi kan, kadang2 member2 gua tanya kat gua,




pelik jugak diorang kata bulu kening gua macam cukur. takde la nipis pun..tebal je.. maybe sebab berbentuk kot. macam rapi je kan.. sejak hari tu, kalau orang lain tanya lagi, gua jawab macam ni je..

nak mintak pelempang kan? muahahaa...



p/s : alasan mak andam nk cukur bulu kening pgantin pempuan, "ala, sekali seumur hidup, nak cantik utk suami kau jugak.."


fuuuuuu..


weh..klik ahh nuffnang aku weh..kesian gile tak berklik...

20 comments:

Ku Azhar said...

nk ku tlng cabutkan bulu kening x?? hehehe

saya cello191 said...

tak pe..
sekali sekala puji diri sendiri~~^^

Eyka said...

bulu kening i pon tersusut..aww~ :P

Ibtisam Najmi said...

alamak!! mcm mana ni??pernah cukur la dulu.....masa tadika,haha :)

Syazwan Che Deraman said...

saya baru tahu.
thanks :)

amirnawawi said...

Nak cantik untuk suami?
Ngan suami2 sekali ko tarik masuk neraka nanti..
Apa pom, yang hak tetap hak..

miz rara v(",) said...

k0 mmg kuat puji dri sndri... haha =P
ecah, bgus entri gni!!! bg sdar skit... huhu...

::Miss Hearty:: said...

huhu..risau kalo mak andam cabut bulu kening tanpa kita sedar :)

Myza Sam said...

cewah , nak pinjam bulu kening lu bole ? HAHA

syAzAnA said...

pernah jugak kalau g spa, dorang offer nak cukur bulu keninggg! bahayaaaaa!

dah lah ISlam pulak yang offer. ceit

ShahzCudin said...

salam..
huhu..standet laa..nme pon mnusia..xpernah puas dgn ape yg ade..bersyukur la awk ade kening yg cntik.. :)

ღ p!nk veLvet ღ said...

haaa~ betul2 ... mak andam slalu suh cukur bulu kening ... haruslah tamo kan, kang yg nak tanggung dosa kita

Mila Ahmad said...

mila pown penah kena tegur dgn cikgu sebab igt cukur kening padahal kenig memg nipis jgnlah jeles hikhikhik...

pipoq said...

lempang je mak andam yang cakap camtu..nak bercantik untuk suami bukan masa hari pertama kawin je..sepanjang hayat perkahwinan owh...larat ke nak trim kening je..

Miziey said...

so, pengajarannya dont cut2 ur eyebrow, eyelash, or eyemore.. bia lah ianya natural.. huhu~

Ayien Ocaca said...

tapi siez kening yien mmg nipis dri kecik k :)
tak tipu and bukan ayat mintak penampar :)
btw bukan ke ade org ckp, kalau popuan dh kawen, leh cukur kening???

Haryz Khairuddin said...

ye. mmg sekali seumur hidup. bg lagi 'cantek' line suami masuk neraka. ;p

Nyamuk Terbang said...

i punya bulu kening ori taw

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

yang pandang bukan suami sorang je time majlis tu dek oii...

Pendamba Mawar said...

ni teringin nk berjumpa ni

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat