Thursday, September 15, 2011

Mak tak kasi masuk rumah selagi....

Assalamualaikum wbt.. korang kalau nak masuk rumah atau mana2 tempat tinggal korang, korang baca doa tak? kadang2 kita main pakai masuk je rumah. kadang2 bagi salam pun tidak. kan? okeh, mari kita tengok video 12 saat ni. doa ketika memasuki rumah.




sama la jugak macam kat rumah gua. kadang2 tu memang tak baca doa pun. bagi salam then terus masuk. tapi mak gua selalu pesan,
kalau tak hafal doa masuk rumah, baca 3 Kul pun jadi la. mak gua kata, jangan bawak setan setan ikut masuk rumah. haha. dan yang penting, senyum. barulah nampak ceria. kadang2, gua tak senyum pun. gila kau nak senyum sorang2 bila takde orang kat rumah!!



jadi kepada rakan2 semua, marilah kita amalkan. pasti hidup akan ceria selalu. hikhik.

wassalam~

10 comments:

YUL said...

sama la, biasanya bg salam terus masuk, huhu, lepas nie nk kene bce doa dulu la ye..

vampire and his lady said...

haha.. selalu aku bagi salam je.

Umie Artoqiemie said...

aku selalu senyum .. aku gila ka? hoho

Penyu said...

gua masuk terus je dengan moto. matikan enjin, pastu salam tangan mak. mintak ampun sebab balik lambat. erk !

Dorky Guy said...

aku prefer 4qul.. al ikhlas, al falaq, annas, al kafirun

saya cello191 said...

ak bg salam ja..
tu pon slow..hehe

Nyamuk Terbang said...

aku sllu msuk bg salam jer..

Chachos Cheezy Wedges said...

xpenah bace nie.. cmne??
lu ajar gua doa masok uma ea.. ok?? hahaha...

nurul diana said...

hahaha bguss nyee :)

Anis Adila Aris said...

ustaz cakap...bagi salam bila nak masuk rumah pun boleh elak setan ikut masuk..

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat