Monday, July 25, 2011

De Ma Mi

Assalamualaikum wbt.. hari ni mood gua lain. bangun pagi, gua tengok cermin. mata gua merah sebelah. apehal pulak ni. ah lantak. highway hari ni tak sesak. gua speed. 100,110,120, gua masuk first lane. gua tengok meter hampir mencecah 130. gua slow down. masuk second lane. bukan ape, gua takot kena speed trap. dan gua ingat orang tersayang.

time keje, rasa nak menyumpah-nyumpah. gua tahan marah. sampai menggigil tangan gua. gua rasa nak pergi solat, mengaji, tapi gua tgh cuti. beristighfar banyak-banyak. gua tak sabar nak balik kerja.


balik kerja, gua masuk kete, start engine, bukak radio, air cond sehingga max, gua jerit...








gua drive tak sampai satu kilometer, tapak kaki gua cramp. shit. gua tak rasa bile gua tekan minyak or brek. arrgghhhh.. lampu isyarat merah.. gua urut2 kaki.. lega sikit.. panas terik. gua segera capai shades. gua tak sanggup lihat muka gua kat cermin. macam mata lalat pun ada jugak.


gua macam tak berfikir. entah apa lagu yang berputar. terasa seronok sedikit bila perjalanan agak lancar. tapi kadang-kadang bengang juga bila ada kereta macam mahu bersiar-siar di tengah highway. selalunya, semua lagu yg berputar gua turut ikut menyanyi. sehinggakan gua terpaksa menyanyi menjerit utk hilangkan mengantuk. tapi hari ini tidak. Kebahagiaan Dalam Perpisahan. hmm, lama jugak tak dengar lagu ni.



singgah ke Aeon Bukit Tinggi. beli langsir. mak gua kirim. kemudian singgah ke La Boheme. mencari tart telur kegemaran gua. ada. gua senyum dalam hati. gua masih belum tersenyum secara terbuka. melihat-lihat pelbagai jenis kek di dalam rak kaca.



Chocolate Mousse Cake


" I nak Chocolate Mousse Cake. tulis Happy Birthday atas kek tu ya"



tangan penuh. bag, langsir, tart telur dan juga kek.

sampai rumah. gua makan. masih belum makan tengahari.

kemudian, baru gua terasa.


yang gua demam.








no wonderlah !

9 comments:

Ku Azhar said...

tu dia!! pusing pnye jauh! hehehe demam ka? p mkn ubat :p

rara pinkmafia said...

hehehehe pas tekan minyak lelaju baru rasa demam eh.hehehe

Akim Iqbal said...

akak sihat ? ^_^

yanyan said...

alalahhh demam.
get well soon aesya ^^

May Maisarah said...

Cerita bukan men...last2 demam.aduhai..jage diri kak! jgn lupa tampal cool fever. hihi.

missnurasy said...

laaa demam ke.. igtkan marah ke tensen ke.. hehehehe. makan ubat taw. semoga cepat sihat.

amin

kim heeruul said...

sian jln2 pastu demam..
jgn lupa mkn ubat..^^

miz rara v(",) said...

sab0 je la cah~~ kte mmg slalu jd mgsa. pdahal kt blakng dia, yg dy anggap "bagus" sgt 2 yg nipu dy!!!

td nk je aku tmb0k mka die tym dy prli2 cm b0d0h td!!! tgk, aku yg xley nk thn mrh da..!

zanafahmi/PB said...

tension sb demam la ni? biasalah tu....fikiran tak stabil tp makan tetap makan...hehe..

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat