Thursday, June 16, 2011

Alangkah Indah Jika Kita Tak Membesar

Assalamualaikum wbt. kalau nak diikutkan, memang banyak kisah zaman muda-muda dulu yang tak dapat dilupakan. belum mengenal erti dewasa, belum bijak menggunakan flush di jamban setelah membuang, belum tahu pinggan perlu dibasuh selepas makan. houhouhou...

teringat kisah-kisah sewaktu kecil, bila gua adik beradik suka main hantu hantu. bilik dijadikan sebagai rumah hantu. kehkehkeh... dua orang mesti menjadi mangsa. yang lain mesti transform jadi hantu. selimut dijadikan sebagai medium utama. hahaha... tapi gua tak tahu ape yang takut sangat sampai jerit dan nangis nangis. padahal tahu itu bukan hantu sebenar. hahaha ape la...
kat belakang rumah gua ade satu port baik punya..boleh main luncur air..kahkahkah.. kakak dan abang2 gua tolak gua dari hujung dinding sampai hujung pagar nak masuk sebelah rumah jiran.. yang paling penting, mestilah tidak berpakaian !!! bagi mengurangkan friction. sakit ooo punggung gua kena seret kat lantai berair... hahahhh sungguh memalukan bila gua terkenang kisah lama. abang, kalau lu baca ni, harap lu jangan cerita kat member2 lu bila datang beraya nanti. hahahhh..
yang ni gua paling tak boleh lupa. baju raya, baju jenjalan ke hape semua sama dengan adik gua!! perghhh..dari ke baju, kain, sampai ke kasut pun same! maklumlah, masa kecik, kain 4 meter pun muat untuk 2 orang.. kalau la ade lebih, mau mak gua jadikan langsir utk hari raya. ade stail kan??
dan paling menjijikkan..gua ade satu hobi.. gua pun tak tau la dari mana gua belajar benda alah ni. gua suka korek hidung pastu lap kat baju adik-adik gua. bergurau lah konon... hahaha...
dan buat pengetahuan semua. kadang2 gua masih terbawak2 hobi ini hingga ke hari ini. (jika perlu) hahaha... harap korang semua tak segan nak kawan dgn gua..kehkehkeh...

jadi, inilah serba sedikit "Memori yang tidak dapat dilupakan sewaktu kecil"


tarikh tutup 9 Julai 2011


tag 3 orang :

p/s: maaf diatas penggunaan kata 'gua'. dah terbiasa..hukhuk...

12 comments:

senyumSOYA said...

heheh..tahi idung..abang saya sampai sekarang suka kentut depan saya..adoii~

nelly said...

terasa mau kecik sentiasa .hahaha

PeNgEmiS dUniA said...

ko kontest lumayan laju je nak msk kan ! haha . wei cite adik aku tu kategori aku kecik lg x ?

naz & sya said...

haha.. mula2 aku baca kat blog terbang tinggi2 tu.. skang ko plak. haha

munirah said...

dulu waktu kecik suke buli orang sampai nangis..hikhik. tapi skang dh tak dah.. :P

Mun said...

haha..menjiwai gile main hantu2 sampai menangis n menjerit..

HaNa Hani said...

haha..lawak gile yg part korek hidung tuh
haha
^_^

Zulfikar Hazri said...

tahan kentut, pastu parking depan muka adik atau abang.. lepaskan sambil membuat bunyi..."aaaahhhhh"

Liza Razak said...

saya pon kalau boleh tak nak membesar dan berumur lagi..hehe..

KAMIHIDUP said...

tahi hidung? wahaaa, gelak kejap.

Dr. Siti Hamidah said...

thanks sudi join contest ni..:) :)

schaze zainn said...

erk. main taik idung.. memang rare la..haha

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat