Tuesday, December 7, 2010

Drama Episod 1 : Sejuta Kali Cinta

Di sebuah bandar yg bernama Keyel tinggallah sebuah keluarga yg kaya raya tiap tiap hari berhari raya. seorang mamat yg agak hensem, cukup ketinggian dan ketegapan badannya. beliaulah yg dinamakan sbg Kamal Deli. Kamal Deli mempunyai ibu dan bapa yg masing2 bernama Mak Kamal Deli dan Bapak Kamal Deli.

Satu hari, bapak Kamal Deli menyuruh anak kesayangannya itu berkahwin. tapi Kamal Deli menolak dgn alasan,'bapak, Deli takde calon la bapak. camni jela bapak, sape yg masuk meminang Deli, dialah yg kawin dgn Deli pak'

'Kau gila? mana ade perempuan meminang laki2! kau ingat ini cerita Ahmad Albabun ka?! penat penat aku tatang kau bagai minyak yg penuh dalam baldi pecah, ini balasan kau ya! kau musti cari perempuan yg kau suka. sbb apa? sbb aku takde calon nak diperkenalkan kepada kau! miahahaha'
Deli mencarut dalam hati. bapak aku ni bergurau senda pulak. bukan dia tak tahu yg aku ni raja serius.

lalu, kamal Deli mengambil keputusan utk pergi cuti cuti Malaysia. dengan harapan akan berjumpa dengan puteri idaman kalbu nye.. beliau bercuti ke sebuah pulau yg dinamakan sbg Pulau Cekeding dimana semua penduduk di Pulau Cekeding adalah kurus kurus belaka sehinggalah mengalahkan lidi. kwang3.

disitu, Kamal Deli bertemu dgn seorang gadis yg bernama Intan Ladini. Intan Ladini penduduk kampung asal di pulau itu. melalui ibunya, Intan Ladini seorang yg pekak. Kamal Deli pun mula berkenalan dgn Intan Ladini dgn cara menggunakan taktik lapuknya. 'cik, tolong saya. saya cari pokok manggis tertua kat Malaysia ni. saya tau ade kat sini tp saya tak jumpa lagi' Kamal Deli mula berdrama king. tetapi hampa. Intan Ladini kan pekak!! jeng3

pada masa yg same, Peah anak Mak cik Timah jual belacan suka pada Kamal Deli kerana Kamal Deli orang kaya. dgn harapan Peah akan berkahwin dgn Kamal Deli dan ingin membesarkan lagi empayar penjualan belacan turun temurun keluarga Peah ke seluruh negara. tidak lupa juga negara luar.

Satu hari, sedang Kamal Deli makan ABC di tepi jalan, tiba-tiba......


bersambung
Align Left

5 comments:

SyUhAdA said...

haha..
lucu je..

AesyaZealous said...

@SyUhAdA haha lucu ke??:P

Fay said...

LOL! mcm pernah tengok drama ni

IeQa aWr said...

hehe best gak

NuRuL ADiBaH said...

suke lah sejuta kali cinta ni..
seribu kali cinta pun aku suke gak..
hehee~

 

Copyright © 2013 | Aesya Zealous | by Cik Bulat